مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23359 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:33

چگونه مي توان عوارض بعد از ترك استمنا را جبران كرد؟
اين كه از ابتلا به بيماري خطرناك استمنا رهايي يافته ايد، توفيق بزرگي است كه خداوند به شما عنايت فرموده و ان شاءاللَّه در حل ديگر مشكلات نيز شما را ياري خواهد كرد. درباره مشكلي كه اكنون بدان اشاره كرده ايد توجه به چند نكته لازم است: بيان اين كه شروع اوليه لرزش سر شما در جمع همكلاسي ها يا در ميان افراد غريبه بوده و در حال حاضر حتي مواقع تنهايي هم وجود دارد، دليل بر وجود احتمالي حساسيت بيش از حد يا وسواس به مسأله مورد نظر است. اين گونه حساسيت هاي بيش از حد كه مي تواند ناشي از تبعات همان عمل ناميمون گذشته باشد كاملاً قابل درمان است: 1- سعي كنيد هر چه زودتر با يك روان پزشك مشكل خود را مطرح سازيد تا پس از معاينات دقيق تشخيص دهد كه آيا علت ارگانيگي جسمي در كار است يا علت روحاني كه بيشتر احتمال دوم مطرح است و به راحتي هم قابل درمان مي باشد. 2- مشكل را براي خود بزرگ نكنيد و به اصطلاح از كاه، كوه نسازيد. شما تمام قواي خود را روي همين مسأله متمركز كرده ايد. هيچ فكر مهمي نداريد مگر لرزش سر؟! دليل اين گفته ما هم اين است كه در نامه خود نوشته ايد تقريباً مطمئن هستم در يك جمع لرزش سر من به اطرافيان هم سرايت مي كند كه اين نوع قضاوت شما از نظر پزشكي 100درصد مردود است. مگر لرزش سر، بيماري مُسري است كه به ديگران سرايت كند؟ اينها همه تخيلات و افكار ساخته خود شما است. به هر حال به فكر درمان بيماري باشيد نه اين كه خود را تسليم آن كنيد و همه راه ها را به روي خود ببنديد. تا مي توانيد خود را مشغول درس و فعاليت كنيد و بدانيد كه تا 95درصد هيچ مشكل جسمي نداريد و مختصر اضطراب و وسواس پيدا كرده ايد كه آن هم با مشورت و درمان دارويي قابل حل است. 3- با سعي و تلاش به خود تلقين كنيد كه هيچ مسأله اي وجود ندارد. حتي به جاي تكيه دادن سر خود به جاي ديگر، كوشش كنيد كه سرتان را بدون تكيه نگه داريد و اصلاً نگران لرزش آن نباشيد. 4- فعاليت هاي گروهي و جمعي خود را بيشتر كنيد و احساس عقب ماندگي را كاملاً از خود دور سازيد. 5- به ورزش اهميت دهيد، به ويژه نرمش صبحگاهي و حركات سر و گردن و... . 6- به تفريحات سالم بپردازيد و از انزوا و گوشه گيري و تنهايي بپرهيزيد. 7- بهتر است به پزشك متخصصي مراجعه كنيد و برنامه اي براي انجام حركات فيزيكي موثر در درمان عارضه ياد شده گرفته و اجرا نماييد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.